- szállítási tevékenységet végző egyéni vállalkozó részére nyújtott könyvelési és tanácsadási szolgáltatásokra vonatkozóan –
- Fogalmak
Szolgáltató: MC Mentes Könyvelő és Tanácsadó
Betéti Társaság (székhely: 1064 Budapest, Podmaniczky utca 57. II. em. 14; cg.: 01-06-798481; adószám:32732234-1-42);
Ügyfél: a Szolgáltatás igénybevételére jogosult
2.1. pontban meghatározott feltételeknek megfelelő egyéni vállalkozó;
Felek az Ügyfél és a Szolgáltató együttes megnevezése;
Szolgáltatások: a Szolgáltató által nyújtott 3.1. pontban
meghatározott Átalányadózó egyéni vállalkozás könyvelési és tanácsadási szolgáltatások;
ÁSZF: jelen általános szerződési feltételek;
Szerződés A Szolgáltató által megküldött ajánlat
és az Ügyfél által elektronikusan elfogadott vagy a leadott megrendelés alapján létrejött szerződés;
Megrendelőlap az ÁSZF 2. számú mellékletét képező
megrendelőlap, amellyel az Ügyfél a Szolgáltató ajánlatát elfogadja; a w ww.master-cons.hu weboldalon található szolgáltatások közül a kiválasztott szolgáltatás űrlapja
Foodora Delivery Hero Hungary Kft. (székhely:
1093 Budapest, Czuczor utca 2. I.emelet, cégjegyzékszám: 01-09-
668748)
- Az ÁSZF tárgya, hatálya
- Az ÁSZF hatálya kizárólag a Szolgáltató által az ÁSZF-ben meghatározott Szolgáltatások nyújtásának feltételeire és tartalmára terjed ki, minden egyéb az ÁSZF-ben foglalt Szolgáltatásoktól eltérő feladatokra vonatkozó jogviszony kizárólag a Felek külön megállapodása alapján jöhet létre. Az ÁSZF alapján a Szolgáltatásokat kizárólag a belföldi székhelyű, fogyasztónak nem minősülő egyéni vállalkozók (azaz a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körében eljáró személyek) vehetik igénybe, akik ÁFA alanyi mentesen és kizárólag a WOLT-tal és/vagy Foodora-val együttműködésben végzik tevékenységüket.
- Amennyiben az Ügyfél a WOLT-on/Foodora-n kívül más személlyel (akár természetes személlyel, jogi személlyel, vállalkozással) együttműködésben is bevételt szerez vagy a bevétele meghaladja az ÁFA alanyi mentesség határát, úgy a Felek a Szolgáltatások teljesítése és a díjazás vonatkozásában külön egyedi megállapodásban állapodhatnak meg egymással, és az ÁSZF kizárólag a külön megállapodásban foglalt eltérésekkel alkalmazható.
- A Felek közötti jogviszonyra a Szerződés és az ÁSZF rendelkezései irányadóak. Amennyiben a Szerződés és
Egyéni vállalkozó:
az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvényben meghatározott egyéni vállalkozó;az ÁSZF rendelkezései között eltérés lenne, elsődlegesen a Szerződés rendelkezései irányadóak.
- Az Ügyfél bármely olyan nyilatkozata, amellyel az ÁSZF alkalmazását kizárja érvénytelen. Az Ügyfél
- Az ÁSZF hatálya kizárólag a Szolgáltató által az ÁSZF-ben meghatározott Szolgáltatások nyújtásának feltételeire és tartalmára terjed ki, minden egyéb az ÁSZF-ben foglalt Szolgáltatásoktól eltérő feladatokra vonatkozó jogviszony kizárólag a Felek külön megállapodása alapján jöhet létre. Az ÁSZF alapján a Szolgáltatásokat kizárólag a belföldi székhelyű, fogyasztónak nem minősülő egyéni vállalkozók (azaz a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körében eljáró személyek) vehetik igénybe, akik ÁFA alanyi mentesen és kizárólag a WOLT-tal és/vagy Foodora-val együttműködésben végzik tevékenységüket.
ÁFA: általános forgalmi adó;
Átalányadózás: a személyi jövedelemadóról szóló
1995. évi CXVII. törvényben meghatározott átalányadózás;
Munkanap A naptári hét napjai hétfőtől péntekig, a
magyar jogszabályokban meghatározott ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével;
WOLT Wolt Magyarország Kft., (székhely:
1085 Budapest, Salétrom utca 4.földszint, cégjegyzékszám: 01-09-
322693).
bármely, az ÁSZF rendelkezéseitől eltérő nyilatkozata kizárólag a Szolgáltató külön írásbeli elfogadó nyilatkozatával érvényes és kizárólag abban az esetben válik a Felek között létrejövő Szerződés részévé, amennyiben azt a Szolgáltató írásban kifejezetten elfogadta.
- A Szolgáltatások tartalma
- Az ÁSZF alapján a Szolgáltató az alábbi Szolgáltatásokat nyújtja az Ügyfél részére:
- Könyvelési szolgáltatás
A könyvelési szolgáltatás magában foglalja a- az Ügyfél bevételi nyilvántartásának vezetését;
- az Átalányadózást választó Ügyfelek esetében a jogszabályokban meghatározott gyakorisággal az Ügyfél által fizetendő közterhek megállapítását és az Ügyfél ezzel kapcsolatos tájékoztatását;
- az Ügyfél éves bevallásának elkészítését.
A könyvelési szolgáltatás nem foglalja magában a tanácsadást, konzultációt.
- Konzultációs szolgáltatás
- Könyvelési szolgáltatás
- Az ÁSZF alapján a Szolgáltató az alábbi Szolgáltatásokat nyújtja az Ügyfél részére:
Az Ügyfél által – elsősorban az adózási formájával kapcsolatban – írásban, szóban a Szolgáltatóhoz intézett kérdések megválaszolása, adózással és összefüggő kérdésekkel kapcsolatos tanácsadás, beleértve a negyedéves utalandó adók mértékével kapcsolatban felmerülő kérdések megválaszolását is.
Konzultációnak minősül továbbá az egyéni vállalkozás alapadataiban bekövetkező változásbejelentésre szolgáló „Webes Ügysegéd” használatával kapcsolatban felmerülő segítségnyújtás is.
- Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatóhoz intézett valamennyi a könyvelési szolgáltatással kapcsolatos feladatokat meghaladó akár telefonos akár e-mail útján feltett kérdések konzultációnak minősülnek és azok díját köteles megfizetni a Szolgáltató részére.
- A Szolgáltatás nem terjed ki bevándorlási ügyek intézésére, valamint bevándorlási ügyekkel kapcsolatos tanácsadásra.
- A bevándorlásra vonatkozó jogszabályokkal való megfelelés az Ügyfél felelőssége.
- Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatóhoz intézett valamennyi a könyvelési szolgáltatással kapcsolatos feladatokat meghaladó akár telefonos akár e-mail útján feltett kérdések konzultációnak minősülnek és azok díját köteles megfizetni a Szolgáltató részére.
- Szolgáltatások megrendelése, a Szerződés létrejötte
- A Szolgáltató által az Ügyfél részére megküldött ÁSZF és mellékletei a Szolgáltató ajánlatának minősülnek, amelyet az Ügyfél változtatás nélkül, e- mail útján a 9.3. pontban meghatározott elérhetőségekre megküldött Megrendelőlap megküldésével, vagy a Szolgáltató weboldalán az adott szolgáltatás igénylésénél látható ÁSZF elfogadással fogadhat el. A Megrendelőlap Ügyfél általi – a 9.3. pontban meghatározott elérhetőségekre történő – megküldésével vagy a weboldalon történő ÁSZF elfogadással a Felek között Szerződés jön létre a Szolgáltatásokra vonatkozóan.
- Amennyiben az Ügyfél az ÁSZF-től eltérő feltételekkel fogadná el a Szolgáltató ajánlatát, úgy az az Ügyfél részéről új ajánlatnak minősül és a Felek között kizárólag abban az esetben jön létre Szerződés, amennyiben a Szolgáltató az új ajánlatot kifejezetten elfogadta és e-mailben vagy postai úton az Ügyfél részére visszaigazolta.
- Amennyiben a Szolgáltató az Ügyfél által módosított megrendelést nem igazolja vissza e-mailen vagy postai úton, úgy a Felek között Szerződés nem jön létre, és annak teljesítésére Szolgáltató nem köteles és annak teljesítéséért a Szolgáltató nem felelős.
- Szolgáltató jogosult az Ügyféllel történő szerződéskötést indokolás nélkül visszautasítani, megtagadni.
- A Felek között létrejött Szerződés módosítása, kiegészítése – az ÁSZF eltérő rendelkezése kivételével
– kizárólag a Felek közös megegyezésével írásban érvényes.
- Az Ügyfél kötelezettségei
- Az Ügyfél köteles együttműködni a Szolgáltatóval annak érdekében, hogy a Szolgáltató a feladatait minél eredményesebben láthassa el.
- Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szerződés megkötésének és a Szolgáltató általi teljesítésének feltétele
- a Szerződés teljesítéséhez szükséges adatok rendelkezésre bocsátása; és
- a Szolgáltató meghatalmazása, hozzáadása és ezáltal folyamatos hozzáférés biztosítása a Szolgáltató részére az Ügyfél ügyfélkapujához, és ezáltal az o nlineszamla.nav.gov.hu fiókjához;
- személyazonosságát igazoló okmányok (pl. személy azonosító igazolvány, útlevél, jogosítvány stb.), adóazonosító jelet tartalmazó kártya, TAJ kártya másolata;
Bármely feltétel hiánya esetén a Szolgáltató jogosult a szerződéskötést megtagadni vagy a már megkötött Szerződéstől elállni.
- Az Ügyfél köteles a WOLT-tól és Foodora-tól kapott számlákat és egyéb számlázáshoz kapcsolódóan kapott kiegészítő információkat a Szolgáltató részére rendszeresen küldeni, amikor a Futárszervező cégtől (Wolt, Foodora) ezeket a dokumentumokat megkapja, továbbá aa Szolgáltató által igényelt további adatot a Szolgáltató által megjelölt ésszerű határidőben és módon a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani.
- Az Ügyfél szavatol azért, hogy a WOLT/Foodora által küldött adatok, dokumentumok számviteli bizonylatok tartalma a valóságnak megfelel, a rendelkezésre bocsátott adatok, információk, dokumentumok
valóságért és helyességéért az Ügyfél korlátlanul felel.
- A Szolgáltató a részére hibásan vagy késedelmesen szolgáltatott adatok, információk bizonylatok következtében az Ügyfélnél vagy harmadik személyeknél felmerülő károkért és többletköltségekért felelősséggel nem tartozik. Az Ügyfél köteles megtéríteni a hibás (beleértve a nem a Szolgáltató előírásának megfelelő formátumban átadott vagy gépi feldolgozásra alkalmatlan) vagy késedelmes adatszolgáltatás következményeként a Szolgáltató és harmadik személyek oldalán felmerült kárt és többletköltséget.
- Az Ügyfél köteles a megadott adatok változásairól az adatok változását követően haladéktalanul, de legkésőbb két Munkanapon belül értesíteni az Szolgáltató-t.
- Az Ügyfél köteles a Szolgáltató által megküldött tájékoztatások alapján a közterheket határidőben megfizetni, ennek elmulasztása esetén a felelősség
átalányadózó, főfoglalkozású (Wolt és
Foodora)
12 000 átalányadózó, mellékállású (heti 36 órás munkaviszony mellett, közép – vagy felsőoktatási intézményben nappali tagozatos hallgató vagy
nyugdíjas, Wolt vagy Foodra)
6 500*
átalányadózó, mellékállású (heti 36 órás munkaviszony mellett, közép – vagy felsőoktatási intézményben nappali tagozatos hallgató vagy
nyugdíjas, Wolt és Foodra)
7 500*
*ezek a díjak arra az esetre vonatkoznak, amikor az átalányadózó egyéni vállalkozó adott évre az adó és járulékmentes bevétel határt még nem lépte át, azaz adófizetési kötelezettsége nem merül fel. A bevételhatár átlépését követően a mellékállású átalányadózóra is a főfoglalkozású átalányadózókra vonatkozó díjakat alkalmazzuk és számlázzuk.
Az éves SZJA bevallás és az iparűzési adóbevallás
kizárólag az Ügyfelet terheli. A Szolgáltatót nem terheli kötelezettség arra vonatkozóan sem, hogy az Ügyfél közterheinek pénzügyi teljesítéseit, elmaradásait figyelemmel kísérje, és az Ügyfelet külön figyelmeztesse. A Szolgáltatót nem terheli felelősség abban az esetben sem, amennyiben az Ügyfél a Szolgáltató által megküldött tájékoztatásokat a Megrendelőlapon megadott elérhetőségeken nem veszi át.
- Az Ügyfél a Szerződés fennállása alatt köteles biztosítani, hogy a Szolgáltató tájékoztatásait a megadott elérhetőségeken átveszi, a Szolgáltatót nem terheli felelősség, amennyiben az elküldött üzenet a megadott e-mail címre nem érkezik meg, levélszemét mappába kerül, vagy az Ügyfél a jelszavát elvesztette, azzal visszaéltek vagy bármely az Ügyfél érdekkörében felmerülő okból a Szolgáltató tájékoztatásáról nem értesül.
- Az Ügyfél köteles együttműködni a Szolgáltatóval annak érdekében, hogy a Szolgáltató a feladatait minél eredményesebben láthassa el.
- A Szolgáltatások díjazása
- Az Ügyfél a Szolgáltatásokért megbízási díjat köteles fizetni a Szolgáltató részére, amely az alábbi díjtételekből áll:
- Könyvelési díj
Egyéni vállalkozási forma Bruttó
díj (Ft)
átalányadózó, főfoglalkozású (Wolt
vagy Foodora)
8 500 Az Ügyfél a könyvelési szolgáltatásokért az alábbi fix könyvelési díjat fizeti havonta:
elkészítése nem képezi részét az alap havi könyvelési szolgáltatásnak. E két bevallás elkészítésének díja:
Szolgáltatás leírás Bruttó díj
(Ft)
Éves SZJA bevallás – NAV által készített tervezet kiegészítése az egyéni vállalkozásra vonatkozó
adatokkal
6 000
Éves SZJA bevallás – NAV által készített tervezet kiegészítése további 1 jövedelem elemmel vagy adókedvezménnyel (pl. családi
adókedvezmény)
12 000
Éves SZJA bevallás – a NAV által készített tervezet kikommunikálása
előtt nulla adattartalomról felépítve
22 000
Iparűzési adóbevallás – csak
székhely telephely nélkül
6 000 Iparűzési adóbevallás – székhelyen
felül telephelyekkel (röviden: th)
6 000+3 000
/th
Az Ügyfél az SZJA bevallás és iparűzési adóbevallás díja a február havi könyvelési díjjal együtt kerül számlázásra március hónap elején.
Az Ügyfél a vállalkozása megszüntetése vagy szünetelése esetén köteles a megszűnés, szünetelés hónapjára felmerülő könyvelési díjon felül a Szolgáltató által írásban kommunikált megszüntetésre vonatkozó díjat is díjbekérő alapján megfizetni:
Szolgáltatás leírás Bruttó
díj (Ft)
egyéni vállalkozás megszüntetés – előző évi és tárgyévi iparűzési
adóbevallással együtt
17 000
egyéni vállalkozás megszüntetés –
tárgyévi iparűzési adóbevallással együtt
12 000
egyéni vállalkozás szüneteltetés –
iparűzési adóbevallás nélkül
6 000 Az Ügyfél a könyvelési díjat havi részletekben köteles megfizetni a Szolgáltató által kiállított számla alapján 5 napos fizetési határidővel.
- Konzultációs díj
- Könyvelési díj
- Az Ügyfél a Szolgáltatásokért megbízási díjat köteles fizetni a Szolgáltató részére, amely az alábbi díjtételekből áll:
Az Ügyfél a konzultációs díjat időalapú tételes elszámolás alapján a tárgyhónapban igénybe vett tanácsadás alapján köteles megfizetni.
Szolgáltatás leírás Bruttó díj
(Ft)
konzultáció / tanácsadás,
minden megkezdett 15 perc
3 000 Az Ügyfél minden megkezdett 15 perc után köteles megfizetni a konzultációs díjat.
valamint a felszólító levelek miatt felmerülő többletmunkára felszólításonként 600Ft behajtási költséget köteles fizetni Szolgáltató részére. Ügyfél fizetési kötelezettsége azon a napon minősül teljesítettnek, amelyen az adott díj összegét Szolgálató bankszámláján jóváírják.
- Amennyiben az Ügyfél az esedékes fizetési kötelezettségével késedelembe esik a Szolgáltató jogosult a Szerződés teljesítését felfüggeszteni az Ügyfél tartozásának megfizetéséig. A felfüggesztéssel egyidejűleg a Szolgáltató jogosult a Szerződés teljesítését biztosíték adásához kötni.
- Az Ügyfél az általa fizetendő összegekbe bármilyen jogcímen történő beszámításra, vagy az általa fizetendő összegek bármilyen jogcímen történő visszatartására nem jogosult.
- Amennyiben az Ügyfél az esedékes fizetési kötelezettségével késedelembe esik a Szolgáltató jogosult a Szerződés teljesítését felfüggeszteni az Ügyfél tartozásának megfizetéséig. A felfüggesztéssel egyidejűleg a Szolgáltató jogosult a Szerződés teljesítését biztosíték adásához kötni.
- Szellemi alkotáshoz fűződő jogok
7.1. A Szerződés teljesítése keretében esetlegesen létrejövő szerzői jogi védelem alatt álló művek vonatkozásában a Szolgáltatót illeti meg az adott szerzői jogi védelem alatt álló műhöz kapcsolódó valamennyi vagyoni jog. A Szolgáltató az Ügyfél részére átadott szerzői jogi védelem alá tartozó műre nem kizárólagos, nem átruházható – kizárólag belső használatra kiterjedő – felhasználási jogot biztosít.
A tárgyhónapban telefonon, e-mailben, elektronikus hírközlőn igénybe vett konzultációs szolgáltatás a tárgyhónap utolsó napjával összesítésre kerül és a Szolgáltató számlát állít ki 5 napos fizetési határidővel.
- A Szolgáltatások megbízási díjai magyar forintban értendőek, és a bruttó összegek az ÁFA-t tartalmazzák.
- A megbízási díj nem foglalja magában a megbízás ellátásával kapcsolatban felmerülő esetleges költségeket (például, de nem kizárólagosan illeték, eljárási díjak; a Szolgáltató irodáján kívüli tanácsadás, utazás költsége), amely költséget az Ügyfél köteles előlegezni és viselni. A megbízási díjon felüli esetleges költségtérítés mértékről (pl. a Szolgáltató irodáján kívüli eljárás esetén) a Szolgáltató külön tájékoztatja az Ügyfelet.
- Amennyiben az Ügyfél a számla kézhezvételétől számított két Munkanapon belül e-mailben vagy írásban postai úton nem emel kifogást a számla ellen, a számla elfogadottnak tekintendő.
- Amennyiben az Ügyfél bármely fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az Ügyfél a késedelmes összeg után a Ptk. 6:155 § (1) bekezdésében meghatározott késedelmi kamatot,
- A Szolgáltatások megbízási díjai magyar forintban értendőek, és a bruttó összegek az ÁFA-t tartalmazzák.
- Titoktartás
- Felek kötelesek az ÁSZF alapján létrejött Szerződések teljesítése során tudomásukra jutott üzleti titkokat, adatokat és információkat bizalmasan kezelni, és – kivéve, ha törvény, bírósági határozat vagy hatósági előírás másként nem rendelkezik – azokat a Felek a másik fél kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül nem hozhatják harmadik felek tudomására, valamint semmilyen más módon sem tehetik hozzáférhetővé.
- A titoktartási kötelezettség a Felek által bármilyen jogcímen igénybe vett, foglalkoztatott, alkalmazott személyekre is kiterjed, amelynek kapcsán Felek vállalják, hogy az általuk bármilyen jogcímen igénybe vett, foglalkoztatott, alkalmazott személyeket erről kifejezetten tájékoztatják. Feleket terheli a felelősség, amennyiben az általuk bármilyen jogcímen igénybe vett, foglalkoztatott, alkalmazott személyek a jelen pontjába foglalt titoktartási kötelezettséget megszegik
- A titoktartási kötelezettség a Feleket a közöttük létrejött Szerződések megszűnése után is terheli.
- Felek kötelesek az ÁSZF alapján létrejött Szerződések teljesítése során tudomásukra jutott üzleti titkokat, adatokat és információkat bizalmasan kezelni, és – kivéve, ha törvény, bírósági határozat vagy hatósági előírás másként nem rendelkezik – azokat a Felek a másik fél kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül nem hozhatják harmadik felek tudomására, valamint semmilyen más módon sem tehetik hozzáférhetővé.
- Kapcsolattartás
- A Szolgáltató és az Ügyfél közötti a kapcsolattartás elsősorban e-mail útján történik az Ügyfél által a
Megrendelőlapon megadott és a Szolgáltató ÁSZF- ben meghatározott vagy a Szerződés teljesítése során kapcsolattartásra kijelölt munkatársának e-mail címén.
- Felek szabályszerű írásbeli közlésnek tekintik a meghatározott címekre elektronikus úton (e-mail) elküldött üzenetet, beleértve a Szerződés módosításával vagy megszűnésével kapcsolatos jognyilatkozatokat és a Szerződés teljesítésével összefüggő értesítéseket vagy egyéb kommunikációt.
- Szolgáltató kapcsolattartójának elérhetőségei: Név: Doumbouya Diána
E-mail: ddiana@master-cons.hu Telefon: +36 30 746 1575
- Minden értesítés, amelyet a Felek e-mailben küldenek egymásnak az adott Munkanapon 16.00 óráig, az elküldésének napján kézbesítettnek minősül, az adott Munkanapon 16.00 óra után megküldött e-mail üzenetek a következő Munkanapon minősülnek közöltnek. A személyesen, kézbesítővel vagy tértivevényes küldemény formájában küldött értesítés a kézbesítés napján minősül közöltnek (a kézbesítés napja az aláírt átvételi elismervényen vagy a tértivevényen szereplő nap). Felek rögzítik, hogy amennyiben a címzett az átvételt megtagadta úgy a kézbesítés megkísérlésének napján, amennyiben a küldemény „nem kereste”, „elköltözött”, „címzett ismeretlen” vagy más hasonló jelzéssel érkezik vissza a megadott címről, úgy a kézbesítés megkísérlését követő Munkanapon kézbesítettnek minősül. Az ajánlott küldeményként postára adott értesítések a postára adás napját követő ötödik Munkanapon minősülnek kézbesítettnek.
- A Szolgáltató és az Ügyfél közötti a kapcsolattartás elsősorban e-mail útján történik az Ügyfél által a
- Adatvédelem
10.1. A Szolgáltató a Szerződés teljesítése során az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló 2016/679. rendelete (GDPR) 4. cikk 1. pontja szerinti személyes adatok kezelése, illetve továbbítása esetén a GDPR és az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény vonatkozó rendelkezései szerint jár el.
10.2. A Szolgáltató adatkezelési tájékoztatóját az 1. számú melléklet tartalmazza és az ÁSZF-el együtt az Ügyfél rendelkezésére bocsátja.
- A Szerződés időtartama, megszűnése
11.1. A Felek között a Szerződés – a Felek eltérő
megállapodása hiányában – határozatlan időtartamra jön létre.
11.2. A Felek közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik a Szerződést.
11.3. Bármelyik Fél jogosult a Szerződést a másik Félhez intézett (e-mail vagy postai úton megküldött) nyilatkozattal 30 napos határidővel felmondani.
- A Szolgáltató jogosult a Szerződést az Ügyfélhez intézett (akár e-mailben akár postai úton megküldött) jognyilatkozattal azonnali hatállyal felmondani, amennyiben az Ügyfél a Szolgáltató – legalább 5 napos határidőt tartalmazó – felszólítására sem
- teljesíti lejárt fizetési kötelezettségét vagy
- orvosolja az elkövetett szerződésszegést.
- A Szolgáltató jogosult a Szerződést az Ügyfélhez intézett (akár e-mailben akár postai úton megküldött) jognyilatkozattal azonnali hatállyal felmondani, amennyiben az Ügyfél a Szolgáltató – legalább 5 napos határidőt tartalmazó – felszólítására sem
11.5. A Szolgáltató azonnali hatályú felmondását nem kell előzetes felszólításnak megelőznie, amennyiben a szerződésszegés olyan súlyos, hogy a jogviszony fenntartása a Szolgáltatótól nem várható el.
11.6. A Szolgáltató azonnali hatályú felmondásának hatálya a felmondást tartalmazó jognyilatkozat Ügyfél általi kézhezvételekor áll be. A Szerződés azonnali hatályú felmondása az Ügyfél által megrendelt Szolgáltatásokkal kapcsolatos kötelezettségeket a rendkívüli felmondás hatályának beálltával egyidejűleg megszünteti.
11.7. Amennyiben a Szerződés azonnali hatályú felmondására az Ügyfél szerződésszegő magatartása miatt került sor, abban az esetben a szerződésszegő fél köteles megtéríteni a Szolgáltatónak ebből eredő esetleges kárát.
11.8. A Szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a Szolgáltató feladata és felelőssége kizárólag a Szerződés megszűnését megelőző hónap utolsó napjáig átadott adatok, dokumentumok, számviteli bizonylatok feldolgozására, és ezzel kapcsolatos könyvelési szolgáltatásokra terjed ki, amennyiben a számlázott könyvelési díj teljes mértékben pénzügyileg rendezett. Az Ügyfél a Szerződés megszűnésének hónapjára vonatkozó könyvelési szolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokról köteles határidőben gondoskodni.
11.9. A Szerződés bármilyen formában történő megszűnése esetén az Ügyfél a könyvelési Szolgáltatás során keletkezett eredménytermékek átadásával egyidejűleg köteles megbízási díjak teljes körű pénzügyi rendezésére.
- Egyéb rendelkezések
- Fogalmak
- Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog irányadó.
- A Szolgáltató jogosult az ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan saját döntése alapján módosítani, amely módosításról köteles értesíteni az Ügyfelet. Amennyiben az Ügyfél a módosítással nem ért egyet jogosult 15 napos határidővel felmondani a Szerződést.
- A Felek között létrejött Szerződés (beleértve az ÁSZF rendelkezéseit) a Felek teljes megállapodását tartalmazza, a Szerződés tárgya vonatkozásában minden írásbeli vagy szóbeli megállapodás a Szerződés létrejöttével hatályát veszti.
- Felek az esetleges jogviták esetére – hatáskörtől függően – a Budapesti IV. és XV. Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki. A Felek kötelesek egymást minden olyan körülményről haladéktalanul értesíteni, amely a Szerződésben teljesítésének eredményességét veszélyezteti vagy gátolja. A Felek az értesítés elmulasztásából vagy késedelmes teljesítéséből eredő károkat kötelesek a másik Félnek megtéríteni.
- Az Ügyfél nem jogosult a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül a Szerződésből eredő jogait és/vagy kötelezettségeit harmadik személyre átruházni, vagy engedményezni.
- A Szerződés Szolgáltató általi esetleges megszegéséből eredően kárigények vonatkozásában a Szolgáltató kártérítési felelősségét 2 negyedévi könyvelési díj összegében korlátozza.
- A Szerződésből, illetve annak megszegéséből eredően a Szolgáltató vezető tisztségviselőinek közvetett és következményes károkért való felelősségét a Felek kizárják, ide nem értve a vezető tisztségviselők szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott, illetőleg az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért fennálló felelősséget.
- Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog irányadó.
Budapest, 2025. január 30.
